schmalspur.hu
Képtár
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Comandau ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kemence ~ Királyrét ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~
KBK
Partnereink





Magyar English Român Nyomtathat vltozat

Dorog/ Mindennapok a fénykorban

A kiválasztott vasút helye kis térképen

A szénmedence termelése 1960-67 között érte el a csúcsot, a közel 12 ezer alkalmazott évi 2,1-2,2 millió tonna szenet termelt 90 %-ban a Homokvasút által kiszolgált üzemekből. A meglévő járműpark és hálózat csúcsra járatásával kellett teljesíteni a homokigényt, ekkor voltak a legsúlyosabb balesetek: szembemenesztés miatt ütközés, autóbusz elütése, megengedett sebesség túllépése miatt mozdony kidőlések. Ebben az időszakban a mozdonyszín és a műhelyek a homokbánya mellé, Sátorkő állomásra költöztek és megindult a víz alatti homoktermelés a HYDROP úszókotróval. A siklót felszámolták, a csillés szállítás ezzel megszűnt, kizárólag a 14 m3-es nyergesvagonok maradtak forgalomban.

Csolnoki Bányász Klub gyűjteménye, Geiszler József gyűjteménye, Hír József, Molnár Márk gyűjteménye, Pick József gyűjteménye, Posch Győző Viktor, Solymár Judit gyűjteménye, Tóth László gyűjteménye felvételei



27.jpg
101.jpg
102.jpg
103.jpg
104.jpg
105.jpg
106.jpg
107.jpg
108.jpg
109.jpg
112.jpg
113.jpg
114.jpg
115.jpg
116.jpg
117.jpg
H0007.jpg
29.jpg
H050.jpg
H0004.jpg
H0006.jpg
9.jpg
22.jpg
Egy_baleset.jpg
H47.jpg
H48.jpg
scan0001.jpg
H51.jpg
H53.jpg
H31.jpg
H32.jpg
H33.jpg
H9.jpg
scan0002.jpg
scan0008.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
24.jpg
poschgyvjaromuvezeto1966.jpg
Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline