Dragon Ervin tervei alapján készült, 1922-ben nyílt meg, úgy tartották, hogy a maga idejében a legnagyobb ilyen volt a világon. Teljesen faszerkezetű, gravitációs elven működik. Út közben a kanyarokban fékezni kell, ezért kezelő is utazik minden kocsin.
A pálya teljes hossza 971 méter. A vasúti felépítményt alkotó vágányok minden szakaszon ágyazat nélküliek. A vágányzat maga kétféle sínrendszerből áll. A nyílt pálya állomás előtti részének 132 méteres szakasza, az állomás utáni részének a felvonópálya felső részéig tartó 123 méteres szakasza, illetve az állomás 57 méter hosszú átmenő fővágánya hevederes illesztésű, 7 kg/fm tömegű gombafejű sínekből áll. Ugyanez a sínrendszer jellemzi a kitérőket is. Ezek a sínek a legtöbb helyen vas keresztaljakon fekszenek, hegesztett sín leerősítéssel.
A vasúti pálya névleges nyomtávolsága 717 mm
|