schmalspur.hu
Képtár
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Comandau ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kemence ~ Királyrét ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~
KBK
Partnereink





Magyar English Român Nyomtathat vltozat

Vychylovka (SK)

Szlovákia északnyugati részén, a kiszucai-árvai határszélen közlekedő vychylovkai keskenyvágányú történelmi erdei vasút egy világjelentőséggel bíró technikai műemlék.
A meredek lejtőket és a 217 m-es magasságkülönbséget a vasút irányfordító rendszer segítségével küzdi le. 1926-ban jött létre az addig önállóan működő két erdei vasútvonal - az Ócsadból (Oščadnica) Chmúrába közlekedő és a Lockából (Oravská Locka) Erdőtkába (Erdútka) közlekedő vasútvonalak összekapcsolásával, amely a Chmúrát Erdőtkával összekötő vasútvonal megépítésével történt.
Mindkét 760 mm–es nyomtávú vasútvonalat, amelyek 1915–től 1918-ig épültek, fa szállítására használták. A pálya eredeti hossza 61 km volt, az elágozásokkal együtt pedig meghaladta a 110 km-t. A vasút 1971-ig üzemelt, az ezt követő évben a 8 km hosszú irányfordító rendszeres szakasz kivételével lebontásra került.
A Kubátkovia településből az 1. irányfordítóig vezető 3,4 km hosszú szakasz 1994-től üzemel, és gyakran látogatott turisztikai látványosságnak számít.


Archív képek

1995. augusztus

Látogatás a vonalon 2005.

Látogatás a vonalon 2005. augusztus 28-án (gőzmozdonyos utazással és gyalogos vonalbejárással)

Rudolf Kerl képei 2011-ből

Látogatás a vonalon 2012.

Látogatás a vonalon 2012. augusztus 10-én

Látogatás 2018-ban

Vychylovka Skanzen - Chmúra - 1. Úvrat a spät

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline