schmalspur.hu
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Comandau ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kemence ~ Királyrét ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~
KBK
Partnereink





Magyar English Român Nyomtathat vltozat
Hozzászólások

Tóth Sándor (2012-02-21 21:08:01)

Gratulálok a fentiekhez, végre az előre lépést, az előre mutatást látjuk.
2012-re sok-sok utast kívánok, amibe mi is igyekszünk besegíteni

Sarabetz Alíz (2012-02-24 06:39:44)

Ez szép és rendben is van. De a Szalajkaház szakasznak mi értelme volt vajon ? Most évekig ott fog állni a pálya míg szép lassan tönkremegy vagy megrongálják ? Ráadásul Szalajkaház egy nagy rakás semmi, ahová miért is kellett kiépíteni a pélyát súlyos milliókért, amikor más kisvasút felújítása vagy továbbépítése ezerszer értelmesebb és idegenforgalmi szempontból fontosabb lett volna ? Ezért ugye senkit sem terhel felelősség ???

K. Imre (2012-02-24 10:14:59)

Szerintem teljessen korrekt a díszabás és a menetrend is, tényleg példásan előre mutató. Az, hogy a Szalajkaház egy rakás semmi, ezzel vitatkoznom kell. Gyönyürű helyen van, Galyatető lábánál. Sokkal szebb, mint Lajosháza. Több értelme lenne Szalajkaházig menni a vonatnak, onnan könnyebben elérhetők az indegenforgalmi központok és az igazi erdei hangulat is ezen a szakaszon van.Nem gondolom, hogy bűn volt egy korábban megszüntetett vonalat újra üzembe helyezni. Nagy bűn volt megszüntetni anno. Azzal viszont egyet értek, hogy a hibát már régen ki kellett volna javítani és nem csak Lajosházáig menni kényszerből! Nem tudom, melyik kisvasút továbbépítése lett volna idegenforgalmi szempontból fontosabb? Ennek egy kis irigység íze van!

Sarabetz Alíz (2012-02-24 12:43:26)

Irigység íze ? Inkább keserűség, ugyanis a Márianosztra - Nagyírtás szakasz újjáépítése jelentős vonzerőt biztosítana a Börzsöny Kisvasút által egy páratlan, hegységet átszelő erdei hangulatos kisvasút megvalósulásában. Túrisztikai szempontból is igen lényeges fejlesztés lehetne, és mivel a két külső szakasz adott, az összekötés azonnal fellendítené a térség idegenforgalmát. ellentétben a Szalajkaházhoz vezető semminél véget érő pályával.

K. Imre (2012-02-24 13:40:39)

Csupán feltételes módokban beszélve, ha meglenne, akkor mi lenne.... Nyilván több, mint nélküle. Azonban, hogy erről az összekötő szakaszról milyen gazdasági számítások készültek, nekem ismeretlen. Olyan országgyűlési képviselőt kellett volna választani, aki képes lett volna az anyagiakat előteremteni. Dr. Magda Sándor Akadémikus Úr erre képes volt, amiért hála és elismerés illeti és elmarasztalás azokat, akik eddig még nem tettek semmit a hiba kijavításáért!
A másik pedig az, hogy a Börzsönyben a vonatjegy árai horrorisztikusak, a különvonatok díjai is valamelyik fejlett nyugati országot idézik. Ilyen balkáni fizetések mellett nem lesz, aki azt igénybe vegye. Akkor meg minek annyira erőltetni, ha saját magát számolja fel pillanatok alatt. Valamit előtte le kellene tenni az asztalra, aztán csapdosni.

Sarabetz Alíz (2012-02-24 13:51:56)

Nos igen, vannak akik el tudnak érni dolgokat. Az is tény, hogy a Mátravasút az utóbbi időben hatalmasat fejlődött és felismerte miként lehet az embereket elcsábítani. A Szob-Márianosztra szakaszra például a Volánbusz 250 Ft-ért, jegy nélkül akár 100 Ft-ért felvisz. Ezzel szemben a kisvasút csupán a dupla árért teszi ugyanezt. Ráadásul szinte egyazon időben indulnak mind a busz, mind pedig a kisvonat szerelvénye, és persze hogy az olcsóbb megoldást választják az utasok. Sose értettem miért jó párhuzamos időben közlekedtetni. Kellenének látványos elemek is a vonalra és érdekes programok amik vonzzanák a kirándulókat.

K. Imre (2012-02-24 13:52:28)

Ja, a véleményem továbbiakra is változatlan, nem keserűség az, hanem irigység beszél a mondandójából. Ha az én tehenem megdöglött, akkor dögöljön meg a szomszédé is. Börzsönyben nincs összekötő szakasz, akkor a Mátrában is tűnjön a szalajkai rész. Nincs ott semmi, nem kell az oda... felháborító mentalitás!
Nem igen járt még arra, akkor bizonyára tudná, hogy hazánk második legmagasabb helye alatt, gyönyörű erdei környezetben van. Kényelmes sétával elérhető 2 órán belül Galyatető a valamikori csúcsfordítós üzemű vasút mentén, de Mátraszentimre is a blokkházi vonalon, ami hazánk legmagasabban fekvő községe /és nem pontja/ Pár perc kellemes sétával elérhető a József Attila Forrás, kiépített tanösvény és elkészített vadaspark várja az ember fiát. És egészen véletlenül turista utak csomópontja. Vásáros csicsa és bóvli az tényleg nincs, de az nem is kell az erdő közepére. Éppen ezért erdei!

K. Imre (2012-02-24 13:55:17)

Erről beszéltem, mint amit Ön is lát. Tessék olyan embert keresni a vasúthoz, aki rendbe tudja tenni az ottani kusza dolgokat is. Aki hozzáértő, az csodákra képes!

Róka Kmét (2012-02-27 08:23:30)

Mindenkinek ajánlom figyelmébe a cikk utolsó bekezdését.

Hajrá Mátravasút !!
Hajrá Gyöngyös !!

James Bond (2012-02-28 20:54:48)

Szerintem ne csak a szomszéd tehene dögöljön meg, hanem úgy globálisan dögöljön meg az összes tehén :)

Miért? (2012-03-01 16:15:00)

Egyszer már kidobtak 450 milliót a felújításra és kb. 1 hónapig járt a kisvonat, mert az esőzés kimosta a talpfákat és a levegőben lógtak!

http://www.heol.hu/heves/gazdasag/ilyen-is-van-uj-vasutvonal-epult-262675

Közben a Füred-Gyöngyös közötti kerékpárút életveszélyes állapotban van, hegyikerékpárutak meg egyáltalán nincsenek!

http://tudatosvasarlo.hu/cikk/bovult-erdei-kisvasut-matraban

Edina 32 (2012-03-01 21:49:07)

szerintem nagyon jó lesz ez így.tény és valo hogy sokmindenen kéne változtatni.pl ha már a bicikli utról b eszélünk,solymos és gyöngyös közé is tehetnének mert életveszélyes biciklivel azon az úton menni,és ugye nem egy biciklis halt már meg ott.úgyhogy ha Magda úrnak annyi pénze van,igazán megoldhatná ezt is.

Debreceni Aladár (2012-03-08 11:42:36)

Szerintem inkább akik építették a Lajosháza - Szalajkaház szakaszt, mindenkit ki kellene zavarni és önerőből helyreállítani a többszázmillióból épült és üzemképtelen hatalmas beruházást ...

Debreceni Aladár (2012-03-08 11:44:23)

Ja, és szerintem a MÁtrafüred-Lajosháza közvetlen vonatoknak is max úgy lenne értelme, ha Mátrafüred felöl nem jönne be Gyöngyösre hanem direktbe ráfodulna jobbra az útátjárónál ...

Debreceni Aladár (2012-03-08 11:45:16)

Így mit ér ? Sokba kerülő út és időben is rengeteg. ellenben Mátrafüredről busszal simán fillérekért lemegy az ember Gyöngyössolymosra.

Róka Kmét (2012-03-11 06:07:55)

Kedves Debreceni Aladár !
A dolgok minimális ismerete nélkül, ne Tessék már ilyeneket ide írni !!

Érdeklődő Ember (2012-04-12 16:19:43)

Üdv !
Mikor lesz ismét közlekedésre alkalmas a Lajosháza-Szalajkaház szakasz ???

Székly Panni (2014-03-14 10:34:30)

Állandóan csak a viták, sértegetések, egymás böködése. Igenis irja meg mindenki a véleményét, de úri (erdész)módon, ne "hőbörögve.
Szegény Fülöp Zoli bácsi forog a sírjában, hogy erdei vasuti utódai csak köpködnek egymásra.
Viselkedjünk, emberek!!
Barcsay dr erdőmérnök

Ön is hozzászólhat

Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.

Az Ön neve:
E-mail címe:
Hozzászólás:
Mennyi harminckettő meg huszonnégy?
Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline