schmalspur.hu
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Comandau ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kemence ~ Királyrét ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~
KBK
Partnereink





Magyar English Român Nyomtathat vltozat
Hozzászólások

Kircsi László (2011-04-07 00:47:09)

Egy-két,ócskavasként romániából megvett,L45H típusú mozdony szépen felújítva,egészen biztosan jól elmuzsikálna a magyar pályákon is.Rengeteg ilyen mozdony rozsdásodik feleslegesen,látszólag minden cél nélkül erdélyben. Egy-két hozzáértő erdélyi (szak)ember sokat tehetne a meg,és főleg átmentésükért.Már csak azért is,mert ezek szerint ha a malályoknak(szinte már vicc!!),meg tudtommal a szerbeknek is(mokra gorába)megéri kilóra erdélyi kisvasúti mozdonyokat megvenni,nekünk miért ne érné meg? Mentsünk meg mi is egy párat a nagy romániai enyészettől,amíg késő nem lesz... Egészen jó kis(erő)gép az L45H! Itthon biztosan Jó-néhány darabra lenne igény,és talán még kevéske pénz is akadna rá idehaza! Hajrá magyarok,hátha nekünk is összejön még pár darab,mielőtt elhordják mindet a malályok,szerbek,stb!

Bodrogközi Gábor (2011-04-07 16:19:39)

Jó kis gépek (voltak) a ledehások. Egy baj van velük: túl nagyok a (GyV kivételével) a magyarországi kisvasutakra. Túl nehezek, 8 tonnás (bocsánat, 80 kN) tengelyterhelésükkel csak a GyV-n, esetleg Gemencen közlekedhetnének. Úgy tudom, vontatási teljesítményüket sem igényli máshol a forgalom. (Ez utóbbi kijelentésemet persze, lehet, hogy majd megcáfolja valaki.)
Másik dolog a pénz, amiből bőven kellene, hiszen a roncs állapotú erdélyi mozdonyokból talán a járműszerkezet menthető. Szinte biztos, hogy új motor, hajtómű, vezérlés kellene beléjük, és még nem beszéltem a korszerűsítésekről.

Dr. Puskás Tivadar (2011-04-25 23:23:03)

Üdvözletem!

Ha jól tudom Mo-n csak a Gyermekvasút és a Nyírvidéki kisvasúton meg talán Kecskemétin tudna közlekedni, ha érkezne roncs román hozzánk!

Jéger Gábor (2011-04-27 18:56:33)

Üdvözlet Mindenkinek!

Annyi apró kiegészítés a cikkhez, hogy Malajziában a teljes, körülbelül 1900 kilométernyi vasúthálózatból nem egészen 100 kilométer normál nyomtávú, a maradék 1800 kilométernyi pedig 1000 milliméteres. Tehát náluk sokkal inkább ez tekinthető a "normál" nyomtávnak. De a normál nyomtávú hálózatuk folyamatosan fejlődik hála a folyamatosan áramló külföldi tőkének.
Üdvözlettel

Ön is hozzászólhat

Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.

Az Ön neve:
E-mail címe:
Hozzászólás:
Mennyi negyvenhárom meg negyvenhárom?
Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline