Szlovénia egyik legnevezetesebb természeti kincse a postojnai cseppkőbarlang.
A vasúti pálya alapjait 1872-ben fektették le. A pálya teljes hossza ekkor 1534 m volt. Az első benzinmotoros, négyüléses kocsikat 1914-ben az Orenstein & Koppel üzemben kezdték gyártani. A mozdony az első évben, 1924 júniusa és 1925 augusztusa között naponta négyszer közlekedett, ez idő alatt mintegy 15.588 látogatót vitt körbe. Az új, nagyobb teljesítményű Montania mozdonyok, amik szintén belsőégésű benzines motorral voltak ellátva, de kettő helyett már háromtengelyesek voltak, 1925-ben álltak üzembe. Ekkor vásárolták a hatüléses kocsikat is. 1957-ben az új, elemmel működő Emam mozdonyok bevezetése mellett döntöttek. 1959-ben vetették fel a kétvágányú, körbefutó vasút tervét, melyet 1964. június 20-án indítottak el. A körbefutó vasúti pálya hossza már elérte a 3700 m-t, ekkor már naponta 14.000 utast tudtak szállítani a félóránként induló vonatok. 1978-ban összesen 12 elemes vonat közlekedett a barlangban, 1988-ban pedig hatot lecseréltek és helyükre nyolc újat állítottak. Nyomtáv: 620 mm |