Szakmai oldalak
Járművek - lista
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Comandau ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kemence ~ Királyrét ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~
Partnereink





Magyar English Român Nyomtathat vltozat
A kiválasztott jármű alapadatai
KBK kódszám: 1317,0001 MÁVAG gőzmozdony, 107 szerkezet
Állapot: Selejt
Megjegyzés:
Gyártó: Bp (MÁVAG Budapest)
Típus: 107-1 Jelleg: Cn2t
Gyártási szám/év: 3429/1914 Nyomtáv: 760
A jármű ismert életútja
Dátum Esemény Hely Pályaszám Megjegyzés
1914.06.26. > Pancsova/útépítő ......
1921.10.07. > Ercsi III SÁNDOR
1947.04.23. M Ercsi III SÁNDOR 15641/1947
1949....... > Ercsi GV 47
1950.06.14. > Ercsi GV 47 R 7897/V/5-2
1951.04.12. > Dombóvár/műhely GV 47 R 256
1951.08.17. > Ács GV 47 R 534
1951.12.08. > Sarkad GV 47 R 7897/V/295-3
1952.01.02. > Lepsény GV 47 R 723/1-4
1952.06.05. > Debrecen/járműjavító GV 47 R 723-1/146
1952.09.16. M Debrecen/járműjavító GV 47 víznyomáspróba
1952.10.17. > Ercsi GV 47 R 723/1-276
1953.02.10. > Dombóvár/műhely GV 47
1953.05.10. > Rétszilas GV 47
1953.09.10. > Ercsi GV 47
1954.10.19 M Szob 393,047 GVI fűtőolaj tüzelésre átállítva
1956.03.02. L Szob 393,047 GVI
1956.07.... S Szob 393,047 GVI

Kiegészítő megjegyzések, leírások



A gép fűtőolaj tüzelésre lett átalakítva, 1954. október 19-én történt a hatóság előtti terhelési próbája Szobon (Bak + 2 csille + 8 lóré). A próba jól sikerült, 25%-kal kisebb üzemköltség, gyorsabb felfűtés, rövidebb szerelési idő, kevesebb tűztisztítás.

A GVI későbbi anyagaiban nem kerül elő a sikertörténet, csak szerkesztői vélemény, hogy a GVI inkább a motorosításban hitt, és néhány évvel később már selejtezte a fölös gőzöseit. A nagy terhelésű hegyi pályákon erre nem volt lehetősége a kellően nagy teljesítményű Mk48-asok megjelenéséig, ezeken megmaradt a gőzüzem. (Szobon még 25 éven keresztül.)


Ercsi_scann1.JPG
A jármű vándorlása

[új keresési feltétel megadása]

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások.

Ön is hozzászólhat

Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.

Az Ön neve:
E-mail címe:
Hozzászólás:
Mennyi harminchét meg huszonhárom?
Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline